Kurumlarda yabancı dil alanında usta öğretici olarak görevlendirilecek eğitim personelinin görevlendirileceği alanda sahip olması gereken eğitim belgeleri nelerdir?
Kurumlarda yabancı dil alanında usta öğretici olarak görevlendirileceklerin, 4/1/2013 tarihli ve 28518 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Belirleme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik doğrultusunda en az C düzeyinde ya da Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince Hazırlanan Yabancı Dil Sınavlarının Eşdeğerliklerini Belirleme Yönergesi ve Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri tablosuna göre en az C düzeyinde yabancı dil bilgisine sahip olduğunu belgelendirmesi gerekmektedir.
Kurum açma işlemlerinde hazırlanması istenen belgelere hangi belgeler eklenmiştir?
Kurum açma başvurusunda istenen belgelere bina tapu senedi, binanın yapı kullanım izin belgesi, vesikalık fotoğraf, vergi levhasının fotokopisi ve organize sanayi bölgesi içerisinde organize sanayi bölgesi tüzel kişiliği haricindeki kişiler tarafından özel öğretim kurumu açılmak istenmesi durumunda ilgili organize sanayi bölgesi yönetim kurulu başkanlığından alınacak uygunluk görüş yazısı da ilave edilmiştir.
Bağımsız binası olmayan anaokullarının bahçe kullanım hakkına ilişkin hangi belgeler istenecektir?
Tapu kütüğünde konut olarak kayıtlı bir ana taşınmazın bağımsız bölümlerinde açılacak anaokullarının bahçe kullanımı için kat maliklerinin tamamının oy birliği ile verecekleri muvafakat belgesi istenecektir.
Kurum açılış dosyasında bina sağlamlık raporuyla birlikte verilmesi gereken ekler nelerdir?
Kurum açılacak binanın sağlam ve dayanıklı olduğuna ilişkin çevre ve şehircilik il müdürlükleri, yapının proje müellifleri ya da yetkili serbest proje büroları veya üniversitelerin ilgili bölümlerince düzenlenen teknik rapor ile birlikte rapora esas teşkil eden ekler de açılış dosyasında bulunacaktır. Sadece okullar için açılış, nakil ve yerleşim planı değişiklerinde bina sağlamlık raporunun uygunluk görüşünün yer aldığı sonuç bölümü Bakanlığa gönderilecek; analiz değerlerinin belirtildiği diğer bölümler valiliklerde muhafaza edilecektir.
MEBCBS hangi kurumları kapsar, işlemleri nasıl yürütülecektir?
MEBCBS sadece okulları kapsar. Açılacak okulun Bakanlık Coğrafi Bilgi Sistemine (MEBCBS) kaydedilmesi için Genel Müdürlükçe belirlenerek internet sayfasında yayımlanan formata uygun olarak alınan bina, duvar, bahçe ve benzeri detayların yer aldığı ölçüm kroki verisi, il milli eğitim müdürlüğünde görevli sistem yöneticisi tarafından MEBCBS’ye yüklenmesi için bağlı bulunulan milli eğitim müdürlüğüne teslim edilecektir.
Eksik belgeyle kurum açma başvurusu yapılabilir mi?
Millî eğitim müdürlüğüne kurum açma başvurusu yapılırken açılacak kurum türü ve seviyesine göre Yönetmelik eki (EK-1) Formda belirtilen tüm belgelerin eksiksiz olarak teslim alınması gerekmektedir. Eksik belge bulunması durumunda başvuru kabul edilmeyecektir.
İdari para cezası almış olan kurucuların kurum açmak istemeleri halinde bu cezalarla ilgili neler yapmalıdır?
İdari para cezası almış olan kişilerin kurum açmak üzere başvurmaları hâlinde, idari para cezasının ödendiğinin veya 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre tecil edilmiş ve/veya taksitlendirilmiş ya da özel kanunlara göre yapılandırılmış olup taksitlendirildiğinin belgelendirilmesinden sonra başvuruları işleme alınacaktır.
Kurum açma başvurusu ile ilgili olarak inceleme süreci nasıl gerçekleşecektir?
Kurum açma başvurusundan itibaren beş iş günü içerisinde, kurumda inceleme yapmak üzere maarif müfettişi/il veya ilçe millî eğitim şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacılardan iki kişi görevlendirilir. Görevlendirilenler, görevlendirme yazısının/onayının kendilerine tebliğ tarihinden itibaren en geç on beş iş günü içinde inceleme raporunu düzenleyerek teslim edeceklerdir. (Başvurularda Özel Ulaştırma Hizmetleri Mesleki Eğitim ve Geliştirme Kursları ile Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu açılışlarında ilgili Yönetmeliklerinde belirtilen müracaat şartları da (kota) ayrıca dikkate alınır.)
Hangi kurumların kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatları valiliklerce düzenlenecektir?
Özel okullar ve sosyal etkinlik merkezleri dışındaki tüm özel öğretim kurumlarının başvuruları valiliklerce incelenerek uygun görülenlere kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenecektir.
Okul öncesi eğitim kurumu ve sosyal etkinlik merkezlerinin açılış işlemlerinde izlenecek süreç nedir?
Okul öncesi eğitim kurumu ve sosyal etkinlik merkezlerine ait açılış ile ilgili tüm belgeler tamamlandıktan sonra kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmek üzere beş iş günü içinde Bakanlığa gönderilecektir.
İlkokul, ortaokul, ortaöğretim ve özel eğitim okullarına ait açılış işlemlerinde izlenecek süreç nedir?
İlkokul, ortaokul, ortaöğretim ve özel eğitim okullarına ait belgeler kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmek üzere 2020-2021 eğitim öğretim yılı için en geç 7 Ağustos 2020 tarihine kadar, sonraki yıllarda Bakanlıkça belirlenen tarihe kadar valiliğin uygun görüşü ile birlikte Bakanlığa gönderilecektir.
Ruhsatı harca tabi kurumların iş yeri açma ve çalışma ruhsatı bilgilerinde değişiklik olduğunda ruhsat harcının yatırıldığına dair belge istenecek midir?
İş yeri açma ve çalışma ruhsatı bilgilerinde değişiklik olması durumunda ruhsatı harca tabi kurumlardan ruhsat değişikliği nedeniyle harcın yatırıldığına dair belge istenecektir.
Sosyal etkinlik merkezi açılmak üzere Bakanlıkça onaylanan protokol kapsamında kurum açılış başvuru süresi ne kadardır?
Sosyal etkinlik merkezi açılmak üzere Bakanlıkla yapılan protokolün imzalanmasından itibaren bir yıl içerisinde Yönetmeliğin 5 inci maddesine göre kurum açma başvurusunda bulunulmaması hâlinde işbirliği protokolü iptal edilmiş sayılacaktır.
Özel öğretim kurumlarının gerçek kişi kurucularında, tüzel kişi kurucularının yönetim organlarında ve kurucu temsilcilerinde Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin aynı fıkrada belirtilen şartları haiz olmadığının sonradan tespit edilmesi halinde nasıl bir işlem yapılacaktır?
Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin aynı fıkrada belirtilen şartları haiz olmadığının sonradan tespit edilmesi halinde kurumun, kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilecektir.
Hangi kurslar, kurum adında yabancı ad kullanabilir?
Çeşitli kurslardan sadece yabancı dil eğitimi veren kurslar yabancı ad kullanılabilecektir. Yabancı dil programının yanında başka bir program ilave edilmesi durumunda yabancı ad verilemeyecektir.
Kurum adlarında kısaltma kullanılabilir mi?
Kurumlar, adlarını TDK kısaltmalar dizininde yer alan kısaltmalar hariç olmak üzere varsa kısaltmaları ile birlikte kullanabileceklerdir. Kurum adı ile birlikte kısaltmasının da kurum açma izni ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatında belirtilmesi gerekmektedir. Kurumlar, tabela, reklam, ilan ve her türlü iş ve işlemlerinde sadece kurum adının yanında kısaltmasını da kullanabilecektir.
Kurumlara verilen idari para cezalarının ardından cezayı gerektiren aynı fiilin tekrarında nasıl bir yol takip edilecektir?
Kanun ve Kanuna dayanılarak yürürlüğe konulan yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hükümlere aykırı fiillerde bulunulması halinde kuruma idari para cezası verilecektir. İdari para cezası verilen fiilin kurumca tekrar işlendiğinin tespiti hâlinde idari para cezası arttırılarak uygulanacaktır. Aynı fiilin üçüncü defa tekrarında ise kurum açma izni ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilecektir.(Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri için 652 sayılı KHK’nın 43 üncü maddesi dikkate alınacaktır.)
Kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilen kurucuya başka bir ceza verilecek midir?
Soruşturma sonucu kurum açma izni ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilen kurucuya beş yıl geçmeden tekrar kurum açma izni veya bir kurumu devralma ya da bir kuruma ortak olma izni verilmeyecektir.
Kurucu isteğiyle eğitim ve öğretim faaliyetine ara veren kurumlarda görevine devam etmesi gereken personel var mıdır?
Kurucu isteğiyle eğitim ve öğretim faaliyetine ara veren kurumlarda kurum müdürü görevine devam edecektir.
Özel okullarda okul binasının bulunduğu alan dışında kaç m2 bahçe alanı olmalıdır?
Okul öncesi eğitim kurumları dışındaki özel okullarda okul binasının bulunduğu alan dışında açılan her okul için en az 500 m2 bahçe bulunacaktır.
Bir arada açılacak okullarda bahçe şartı nasıl uygulanacaktır?
Aynı müstakil binada veya müstakil farklı binalarda açılan anaokulu dışındaki okulların her biri için en az 500 m2 bahçe şartı aranacaktır.
Kurumlarda taşıma ve iletme sistemlerinin özellikleri nasıl olmalıdır?
Binanın zemin katı dışında birden fazla katı bulunan kurumlarda veya binanın zemin katı dışında açılacak kurumlarda taşıma ve iletme sistemlerinin TSE’nin belirlediği standartlar ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının engeliler için belirlediği kat sınırı (üç kat), merdiven yapısı (Belgesinde “Döner Merdivenlerde Kullanılan” ibaresinin yer aldığı ve buna göre sınıflandırılan cihazların düz/sahanlıklı merdivenlerde kullanılmasında herhangi bir sakınca yok iken “Döner Merdivende Kullanılmayan” ibaresinin yer aldığı ve buna göre sınıflandırılan cihazlar spiral/dönerli merdivende kullanılmaz.) ve azami yük taşıma şartı (tekerlekli sandalye taşımayan merdiven tırmanma cihazlarında azami taşıma kapasitesi 130 kg ve tekerlekli sandalye taşıyan merdiven tırmanma cihazlarının azami taşıma kapasitesi 160 kg olacak şekilde) aranacaktır.
Özel öğretim kurumlarında kurum binasının hangi bölümlerinde güvenlik kamerası bulunamaz?
Okul ve diğer kurumların derslik ve ders yapılan bölümler, öğretmenler odası, yönetici ve diğer çalışma/dinlenme odaları, rehberlik odası, kütüphane, spor salonu, yüzme havuzu, tuvalet lavabo, ibadethane ve benzeri birimlerin içini görecek şekilde güvenlik kameraları yerleştirilemez.
Okulların program ilavelerinde yeni yerleşim planı nasıl olmalıdır? Yeni programın eğitim öğretimi ne zaman başlar?
Program ilavesinde okullara ilave edilecek anasınıfı için en az bir, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin her programı için en az dört derslik ve uygulama dersliklerine ilişkin yerleşim planı istenecektir. Anasınıfı programı ilavesi, yapıldığı tarihte; mesleki ve teknik Anadolu liselerinde ise 1 Eylülden sonra verilen program ilavesi onayları ertesi yıldan itibaren uygulamaya konulacaktır.
Özel öğretim kurslarına program ilavesi yapılması durumunda inceleme raporunda ayrıca hangi hususlara yer verilecektir?
Lise ve dengi okul öğrencilerine yönelik program uygulayan özel öğretim kurslarına, mezunlara yönelik program ilavesi veya mezunlara yönelik program uygulayan özel öğretim kurslarına lise ve dengi okul öğrencilerine yönelik program ilavesi durumunda; il milli eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/il veya ilçe millî eğitim şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı tarafından yapılacak incelemede, program ilavesine ilişkin düzenlemenin Yönetmeliğin 12 nci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan hüküm gereği; özel öğretim kurslarına devam eden lise ve dengi okul öğrencileri ile mezunlarının eğitim aldıkları bilim derslikleri ayrı katlarda veya aynı bina içinde farklı bloklarda oluşturulduğu inceleme raporunda belirtilecektir.
Kurucu temsilcisinin kurumu devrinde kurumu devretme yetkisinin ne zaman alınmış olması gerekir?
Kurum devri için yapılan başvurularda kurucu temsilcisinin kurumu devretme yetkisinin son bir ay içerisinde alınmış yönetim kurulu kararı olması şartı aranacaktır.
Kurum devir senedine yeni eklenen ifade nedir?
Noter onaylı devir senedinde, Yönetmelikte belirtilen diğer hususlarla birlikte devir almadan önce kurumda yapılan inceleme/soruşturma/denetim sonucunda verilen idari para cezaları ile kapatma cezasının da kabul edileceği belirtilecektir.
Kurum devirlerinde bina tapu senedi istenecek mi?
Kurum devrinde kira sözleşmesi ile birlikte bina tapu senedi de istenecektir. Ancak değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce açılmış kurumların devrinde, kurumun açılış başvurusundaki tapusu ile işlem yapılabilecektir.
Noterlikçe düzenlenen devir senedi ile kim tarafından ve ne kadar süre içerisinde milli eğitim müdürlüğüne başvurulmalıdır?
Kurum devrinde, noterlikçe devir senedinin düzenlendiği tarihten itibaren otuz iş günü içinde kurumu devralan tarafından milli eğitim müdürlüğüne başvuru yapılacaktır. Bu süre bitiminden sonra yapılan başvurularda devir senedi yeniden düzenlenecektir.
Devir başvurusu yapılan kurumlardan idari para cezası bulunanlarla ilgili nasıl bir işlem yapılacaktır?
Devir başvurusu yapılan kurumlardan idari para cezası bulunanların idari para cezasını ödemiş veya bu cezaları ilgili kanunlarına göre tecil ve/veya taksitlendirmiş ya da özel kanunlarına göre yapılandırılmış olup taksitlendirildiğinin belgelendirilmesi ve Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin aynı fıkrada belirtilen şartları haiz olduğunun yetkili makamlardan alınmış belge ile tespit edilmesi, şartları haiz olmadıklarının sonradan tespit edilmesi halinde kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatının iptal edilmesi gerekmektedir.
Hangi kurumların devri yapılamayacaktır?
İdari soruşturması bulunan veya kapatma teklifi getirilen kurumlar devredilemeyecektir.
Hangi durumlarda kurucudan devir senedi istenmeyecektir? Gerçekleştirilecek işlemler nelerdir?
Kurucu şirketin başka bir şirketle birleşme, bölünme veya tür değiştirmesinde devir senedi istenmeyecektir. Ancak birleşmeye, bölünmeye veya tür değiştirmeye dair Ticaret Sicil Gazetesi, kurucu temsilcisi atanmasına dair belgeler ve kurumun yeni gerçek kişi kurucusu, tüzel kişi kurucularının yönetim organlarında ve kurucu temsilcilerinde Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen şartları haiz olduğunu belirten belge ile valiliğe müracaat edilmesi gerekmektedir. Ancak birleşilen yeni kurucu adına düzenlenen kira sözleşmesi de istenecektir.
Dönüşüm başvurusu yapan ve idari para cezası bulunan kurumların bu cezaları ile ilgili nasıl bir işlem yapılacaktır?
Dönüşüm başvurusu yapan ve idari para cezası bulunan kurumların bu cezaları ilgili kanunlarına göre tecil ve/veya taksitlendirmiş ya da özel kanunlarına göre yapılandırmış olup taksitlendirdiğini belgelendirmesi ve Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin aynı fıkrada belirtilen şartları haiz olduğunun yetkili makamlardan alınmış belge ile tespit edilmesi; şartları haiz olmadığının sonradan tespit edilmesi halinde kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatının iptal edilmesi gerekmektedir.
Hangi kurumların dönüşümü yapılamayacaktır?
İdari soruşturması bulunan veya kapatma teklifi getirilen kurumlar dönüştürülmeyecektir.
Binayı ani olarak terk etme gerekçelerine neler eklenmiştir?
Binayı ani olarak terk etme gerekçeleri arasına kentsel dönüşüm eklenmiş ve tahliye kararına açıklık getirilerek mahkeme tahliye kararı şeklinde düzenlenme yapılmıştır.
Binayı ani olarak terk etme durumunda geçici nakil yapılacak binada hangi şartlar aranacak, hangi şartlar aranmayacaktır?
Binayı ani olarak terk etme durumunda, geçici nakil yapılacak binada, kurumun uyguladığı öğretim programına ve kayıtlı öğrenci/kursiyer sayısına uygun, kurum türüne göre kurumlarda bulunması zorunlu olan müstakil bina, bahçe, derslik ve ders yapılan bölümlere ilişkin şartlar ile Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (k) ve (m) bentlerinde belirtilen belgeler istenecektir. Ayrıca, diğer nakil şartları (tavan yüksekliği, pencere alanı, koridor genişliği, kapı ve merdiven genişliği vb.) aranmayacaktır.
Özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ile özel ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kurslarının ilçeler arasında nakli yapılabilir mi?
Özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ile özel ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kurslarının ilçeler arasında da nakli yapılamayacaktır.
Bina, blok ve kat ilavesi yapmak suretiyle yerleşim planı ve kontenjan değişikliklerinde binanın başka bölümlerinde de incelenme yapmak gerekir mi?
Bina, blok ve kat ilavesi yapmak suretiyle yerleşim planı ve kontenjan değişikliklerinde değişen bölümlerle birlikte ortak kullanılan alanlara da bakılarak kontenjan tespit edilecektir.
Kuruculuk hakkının kaybedilmesi durumunda kurucunun kurum kapatma süreci nasıl olacaktır?
Kuruculuk hakkının kaybedilmesi durumunda kuruculuk hakkını kaybeden gerçek kişi kurucuya kurumunu kapatması veya devretmesi için verilen süre üç aydan iki aya indirilmiştir. Verilen süre içinde devir veya kapatma işlemi gerçekleşmemişse okullarda öğretim yılı sonunda diğer kurumlarda ise uygulanan öğretim programının sonunda kurumun kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatları iptal edilecektir.
Kurucu temsilcisinin kurucu temsilciliği hakkını kaybetmesi veya ölmesi durumunda kurucunun kurucu temsilcisini değiştirme süreci nasıl olacaktır?
Kurucusu tüzel kişi olan kurumlarda kurucu temsilcisinin kurucu temsilciliği hakkını kaybetmesi veya ölmesi durumunda tüzel kişi kuruculara kurucu temsilcisini değiştirmesi için verilen süre üç aydan iki aya indirilmiştir. Verilen süre içinde kurucu temsilcisi değiştirilmemiş ise okullarda öğretim yılı sonunda diğer kurumlarda ise uygulanan öğretim programının sonunda kurumun kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatının iptal edilecektir.
Kurucu, kurucu temsilcisi veya yönetim organlarında bulunan kişilerin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen terör örgütlerine ya da Millî Güvenlik Kurulunca Devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti ya da iltisakının tespiti halinde nasıl bir işlem yapılacaktır?
Kurucu, kurucu temsilcisi veya yönetim organlarında bulunan kişilerin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen terör örgütlerine ya da Millî Güvenlik Kurulunca Devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti ya da iltisakının tespiti halinde süre verilmeksizin kurumun kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilecektir.
Kurucu isteğiyle kapatılması istenen kurumlar devam eden soruşturması bulunması halinde kapatılabilir mi?
Kurucu isteğiyle kapatılması istenen kurum hakkında soruşturma bulunması halinde soruşturma sonuçlanıncaya kadar kurum kapatılamayacaktır. Ancak soruşturmayı yürütenlerce ön raporda kurumun kapatılmasına veya devredilmesine engel durumun olmadığı belirtilmesi durumunda ilgili makamın da uygun görüşü ile kurum kapatılabilecektir.
Hangi durumda olan kurumlar kurucu isteğiyle kapatılabilecek ya da program iptali yapabilecektir?
MEBBİS modülünde herhangi bir öğrenci, kursiyer veya personel kaydının bulunmaması ve kurum hakkında herhangi bir soruşturma bulunmaması durumunda program iptali yapılabilecek veya kurumlar kurucu isteğiyle kapatılabilecektir.
Kurumlarda görevli genel müdür ve genel müdür yardımcıları derse girebilir mi?
Kurumlarda görevli genel müdür ve genel müdür yardımcıları için kurucuya ait bir kurumun personeli olarak çalışma izni düzenlenecek olup gerekli şartları sağlamaları durumunda kurumlarda ders görevi de verilebilecektir.
Eğitim personeli ve diğer personele çalışma izni düzenleme işlemleri nasıl yürütülecektir?
Eğitim personeli ve diğer personelden Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartları sağladığı yapılan güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması sonucuna ilişkin yetkili makamlardan alınmış belge ile tespit edilenlere, müracaattan itibaren 10 gün içinde çalışma izni düzenlenecektir. Ancak yetkili makamlardan söz konusu belge, belirtilen süre içerisinde gönderilmemiş ise personele ait e-Devlet üzerinden de alınabilen adli sicil ve arşiv kaydı belgesinin incelenmesi sonucunda yukarıdaki şartları sağladığının görülmesi halinde söz konusu personelin çalışma izni belgesi şartlı olarak düzenlenecektir. Yetkili makamlar tarafından söz konusu personelin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartları sağlamadığı yapılan güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması sonucunda tespit edilenlerin çalışma izinleri iptal edilir.
Hizmet satın alınması yöntemiyle istihdam edilen personelde de Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartlar aranacak m?
Hizmet satın alınması yöntemiyle istihdam edilen personelde de Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartlar aranacaktır.
Eğitim personelinden görevine devam edeceklerin çalışma izinlerinin alınması süreci nasıl olacaktır?
Eğitim personelinden görevine devam edeceklerin listesi ile birlikte yeniden düzenlenen sözleşmeleri önceki sözleşmenin başlama tarihine bakılmaksızın Haziran ayı içerisinde önceki sözleşmenin bitim tarihinden en geç 30 gün önce çalışma izinlerinin uzatılma onayı toplu olarak alınmak üzere millî eğitim müdürlüklerine verilecektir. Bu kapsamdaki eğitim personeli çalışma izinlerinin uzatılması işlemlerinde yetkili makamlardan güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması istenmeyecek olup, eğitim personelinden Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartları taşımadığının sonradan tespit edilmesi hâlinde çalışma izni iptal edilecektir.
Yabancı uyruklu yönetici, öğretmen, uzman ve usta öğreticilerin görevlendirmesinde diploma veya diploma yerine geçen belgesi denkliği istenecek midir?
Yabancı uyruklu yönetici, öğretmen, uzman ve usta öğreticilerin görevlendirmesi için yurt dışından alınmış lisans diploması veya diploma yerine geçen belgesinin denkliğine ilişkin Yükseköğretim Kurulundan alınmış belge istenecektir.
Kurucu veya kurucu temsilcine ders görevi verebilir mi?
Gerekli şartları taşıyan kurucu veya kurucu temsilcileri kurumda eğitim personeli olarak da görevlendirilebilecektir.
Kurucu temsilcisi yetkisini devredebilir mi?
Kurucu temsilcisi, kısıtlama bulunmaması durumunda sadece personel alımına ilişkin yetkisini yönetim kurulu kararına gerek bulunmadan kurucu temsilcisi olma şartlarını taşıyan üçüncü bir kişiye valilik izni ile devredebilecektir.
Kurumda görev yapan personelin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartları taşımadığının sonradan tespit edilmesi hâlinde nasıl bir işlem tesis edilecektir?
Kurumda görev yapan personelin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan şartları taşımadığının sonradan tespit edilmesi hâlinde çalışma izni iptal edilecektir.
Okullarda öğretmenler dışında kimler bağımsız derse girebilir?
Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirilen usta öğreticilerin MTAL veya ÇPAL çocuk gelişimi ve eğitimi alanı mezunları ile aynı alandan ön lisans mezunu uzman öğreticiler bağımsız olarak derse girebileceklerdir. Diğer okullarda görevlendirilecek uzman öğreticilerin ise bağımsız olarak derse girmeleri için en az lisans mezunu olma şartı aranacaktır.
Kurum müdürlüğünün çeşitli sebeplerle boşalması durumunda kurumda müdürlüğe vekâleti kim yapar?
Kurum müdürlüğünün çeşitli sebeplerle boşalması durumunda kurumda müdürlüğe vekâlet şartlarını taşıyan eğitim personeli bulunmaması halinde görevli eğitim personelinden biri vekâleten görevlendirilebilecek olup vekâlet süresi 3 aydan 4 aya çıkartılmıştır.
Milletlerarası okullarda başka bir ülke programı nasıl kullanılabilir?
Milletlerarası okullar için Bakanlıkça onaylanan ilgili ülke ders programları ve haftalık ders çizelgeleri, Genel Müdürlüğün uygun görmesi durumunda aynı ülkenin yetkili kurumundan denklik belgesi almış olan yeni açılacak milletlerarası okullar tarafından da kullanılabilecektir.
Bakanlıkça onaylanan programların geçerlilik süresi nedir? Geçerliliği bitmiş programlarla ilgili neler yapılacaktır?
Bakanlıkça onaylanan programlar onay tarihinden itibaren 7 yıl geçerlidir hükmü yürürlükten kaldırılmış olup Genel Müdürlükçe her yıl yapılacak değerlendirme sonucuna göre kaldırılmasına karar verilen programlar Genel Müdürlük internet sayfasında yayınlanarak 6 ay sonra yürürlükten kaldırılacaktır.
Kurs bitirme, seviye tespit ve seviye tamamlama sınavları ile programın gerektirdiği diğer sınavların uygulanışı nasıl olacaktır?
Kanunun 6 ncı maddesinin altıncı ve yedinci fıkrası doğrultusunda ilçelerde sınav yürütme komisyonu kurularak yapılacak kurs bitirme, seviye tespit ve seviye tamamlama sınavları ile programın gerektirdiği diğer sınavların uygulanışına ilişkin usul ve esaslar Genel Müdürlükçe hazırlanacak Yönerge ile belirlenecektir.
Öğrenci kulüp ve toplum hizmeti faaliyetleri hangi kurumlarda yapılabilecektir?
Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği kapsamında yürütülen öğrenci kulüp ve toplum hizmeti faaliyetleri, sadece okullar, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri ile sosyal etkinlik merkezlerinde yapılabilecektir.
Hizmet içi eğitim merkezlerine kursiyer kayıtlarında hangi belgeler istenecektir?
Hizmet içi eğitim merkezlerine kursiyer kayıtlarında, kursiyerlerin çalıştıkları iş yerlerinden, kursa katılacakların T.C. kimlik numarası, adı ve soyadı, doğum tarihi ve öğrenim durumunun yer aldığı liste ile listede yer alanların SGK aylık prim ve hizmet belgesi istenecektir.
Mesleki eğitim merkezlerine öğrenci kayıtları hangi mevzuata göre yapılacaktır?
Mesleki eğitim merkezlerine öğrenci kayıtları, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği hükümlerine göre yapılacaktır.
Okullarda yatılılık hizmeti nasıl verilecektir?
Okullarda yatılılık hizmeti verilebilecektir. Yatılılık hizmetinin verileceği yatakhane ve pansiyonların standartları ile yatılılık hizmeti standartları Genel Müdürlükçe belirlenerek internet sitesinde yayımlanacaktır.
Özel okulların ara sınıflarına naklen kaydolacakların eğitim ücreti nasıl hesaplanacaktır?
Özel okulların ara sınıflarına naklen kaydolacakların eğitim ücreti, bir önceki eğitim öğretim yılında ilan edilen eğitim ücretine; bir önceki yılın ortalama (Yurt İçi ÜFE+TÜFE)/2 oranına en fazla % 5 artış yapılarak belirlenecektir.
Özel okullara devam eden öğrencilerin eğitim ücreti nasıl hesaplanacaktır?
Okula devam eden öğrencilerin ücreti ise öğrenci kayıt sözleşmesinde belirlenen eğitim ücretine; bir önceki yılın ortalama (Yurt İçi ÜFE+TÜFE)/2 oranına en fazla % 5 artış yapılarak belirlenecektir.
Öğrenim gördüğü yıla ilişkin indirim şartları ortadan kalkan özel okul öğrencilerinin bir sonraki yılın eğitim ücretleri nasıl hesaplanacaktır?
Okula devam eden ve öğrenim gördüğü yıla ilişkin indirim şartları ortadan kalkan öğrencilerin bir sonraki yılın eğitim ücretleri ise öğrencinin okula kayıt olduğu yıldaki indirimsiz ücrete öğrenim gördüğü her yıl için; bir önceki yılın ortalama (Y.İ-ÜFE+TÜFE)/2 oranına en fazla % 5 artış yapılarak belirlenecektir. Yukarıdaki soruların örnek hesaplamaları: TUİK verileri ? Oniki aylık ortalamalara göre değişim (%) oranı dikkate alınmaktadır.
Sosyal etkinlik merkezlerinde farklı adlar altında ücret alınabilir mi?
Sosyal etkinlik merkezlerinde herhangi bir ad altında ücret alınmayacaktır.
Kurumlar eğitim öğretim hizmeti dışında verilecek hizmetlerin ücretleri nasıl belirlenecektir?
Kurumlar, öğrenci veya kursiyerlerden; yemek, kahvaltı, servis, pansiyon/yatakhane, kitap-kırtasiye, kıyafet, etüt ve benzeri hizmetler karşılığında alacakları ücretleri mayıs ayının sonuna kadar ayrıca tespit ve ilan edecektir. Bu fıkrada yer alan hizmetler zorunlu olmayıp talep eden velilerin öğrencileri faydalanacaktır.
Özel Okullar dışındaki kurumlarda ve eğitim öğretim desteği alan mesleki ve teknik Anadolu liselerinin ücret ilanı ne zaman yapılacaktır?
Motorlu taşıt sürücü kursları ile özel ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kurslarının öğrenim ücreti ocak ayı sonuna kadar, diğer kurumların öğrenim ücreti ile Kanunun 12 nci maddesine göre eğitim öğretim desteği alan mesleki ve teknik Anadolu liselerinin tebliğde belirlenen alanlar dışındaki öğrenim ücreti ve diğer ücretler ocak ayından itibaren mayıs ayının sonuna kadar ilan edilecektir.
Özel okullarda ücretini ödemeyen öğrencilerin kaydı ile ilgi nasıl bir yol takip edilecektir?
Ücret ödenmemesi nedeniyle kaydı silinecek öğrencinin nakli için inceleme yapılması şartı kaldırılmış olup bu öğrencilerin nakli veli/vasisi tarafından başka bir özel okula veya öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonu aracılığıyla resmî kurumların tabi olduğu ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde uygun olan resmî okula veya açık öğretim lisesine alınacaktır.
Özel okula kayıt yaptırdıktan sonra sınavla öğrenci alan okulları kazananların ücret iadeleri nasıl yapılacaktır?
Özel okullara kayıt yaptıran ancak öğretim yılı başlamadan sınavla öğrenci alan resmî okulların 9 uncu sınıflarına kayıt yaptırdığını belgelendirenlere ücretleri kesinti yapılmadan iade edilecektir.
Kurumlardan ayrılan öğrenci/kursiyerlerin ücret iadelerine ilişkin süre ne kadardır?
Kurumlardan ayrılan öğrenci/kursiyerlerin ücret iadelerine bir aylık süre sınırı getirilmiştir.
Organize sanayi bölgesi içinde veya dışında açılan mesleki ve teknik Anadolu liselerinde öğrenci devamsızlığı hususunda nasıl bir işlem yürütülecektir?
Organize sanayi bölgesi içinde veya dışında açılan mesleki ve teknik Anadolu liselerini denetleme yetkisi bulunanlarca yapılan inceleme/soruşturma/denetimlerde, öğrenci devamına ilişkin biyometrik kimlik doğrulama sistemi veya kameralı görüntüleme sistemi kayıtları incelenecektir. Usulsüzlük tespiti hâlinde Kanunun 7 nci maddesine göre işlem yapılacaktır.
İdari para cezaları uygulanırken hangi tarihteki brüt asgari ücret esas alınacaktır?
Kanunda belirtilen idari para cezaları, yetkili makam tarafından fiilin işlendiği günde yürürlükte bulunan brüt asgari ücret üzerinden belirlenecektir.
İdari para cezaları ve kurum kapatma cezaları kimler tarafından MEBBİS sistemine işlenecektir?
İdari para cezaları ve kurum kapatma cezaları, kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatını vermeye yetkili makam tarafından MEBBİS sistemine işlenecektir. Sadece okullarda idari para cezaları Bakanlıkça verilir ancak Valiliklerce MEBBİS sistemine işlenecektir.
Eğitim ve öğretim desteği kime, hangi şartla verilecektir?
Özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinde, Kanun gereği ücretsiz okutulacak öğrenciler hariç, öğrenim gören Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı her bir öğrenci için öğrencinin okula devam ediyor olması ve devamsızlıktan başarısız duruma düşmemesi şartıyla eğitim ve öğretim desteği verilecektir.
Eğitim ve öğretim desteği ne zaman ödenecektir?
Bir eğitim ve öğretim yılı için verilecek eğitim ve öğretim desteği kasım, şubat ve haziran aylarının ikinci haftasının ilk iş günü okulda kayıtlı öğrenci listesine göre, % 35’i kasım, % 35’i şubat ve % 30’u da haziran aylarında öğrencinin kayıtlı olduğu okula ödenecektir.
Kurumlarda karekod kullanımı nasıl olacaktır?
Kurumların reklam, ilan veya her türlü tanıtıcı faaliyetlerinde, kurumu tanıtıcı bilgilerin bulunduğu karekoda yer verilecektir. Karekod, kurumun girişinde kolaylıkla görülebilecek bir yerde bulunacaktır.
Yönetmelik değişikliğinden önce kurum açma başvurusunda bulunanlarla ilgili hangi işlemler yapılacaktır?
Yönetmelik değişikliğinin yürürlüğe girdiği tarihte kurum açmak için Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (l) veya (m) bentlerindeki belgelerden herhangi birini almak üzere ilgili kurumlara başvurduğunu veya millî eğitim müdürlüklerinde kurum açma başvurusu bulunanlar hakkında 11 inci ve 12 nci maddelerde belirtilen bina ve bahçeye ilişkin şartlar aranmayacaktır.
Özel okullara ücretsiz okuma başvurusunda esas alınan puan hesabına eklenen öğrenciler hangileridir?
Yönetmelik EK-7 ve EK-8’de yapılan düzenleme ile Gençlik ve Spor Bakanlığınca belirlenen kriterler dahilinde olimpik veya paralimpik branşlarda ulusal ve uluslararası yarışmalarda başarı elde ettiği Gençlik ve Spor Bakanlığınca belgelendirilen sporcular ile Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) aracılığıyla uluslararası bilim olimpiyatları, ulusal bilim olimpiyatları ve ulusal proje yarışmalarına katılarak derece elde eden öğrencilerin ücretsiz okuma başvuru değerlendirmelerinde ek puan imkanı sağlanmıştır.
Yönetmeliğin eklerinde değişiklik yapıldı mı?
Yönetmeliğin ekleri Ek-1, Ek-2, Ek-2/A, Ek-3, Ek-3/A, Ek-3/B, Ek-4 ve Ek-10’da ilgili madde hükümleri doğrultusunda düzenlemeler yapılmış ve Ek-3/C eklenmiştir.